Fer camí des de dins:
Intel·ligència Emocional, el primer pas cap a la reinserció


A la Fundació Ared, coneixem –malauradament– de prop les múltiples formes de violència que pateixen tantes dones, i sabem que aquesta deixa empremta més enllà del que es veu. Però també sabem que la recuperació és possible. Des del programa Dona Un Pas, acompanyem dones que pateixen o han patit situacions de violència en un procés de reconstrucció personal que té un objectiu clar: recuperar la seva autonomia i accedir a una vida digna i plena, en tots els àmbits.
Aquest camí comença per dins. Per això, el programa incorpora eines d’Intel·ligència Emocional com a part fonamental del procés d’inserció sociolaboral. No es tracta només de preparar una entrevista o fer un bon currículum: es tracta de reconnectar amb la pròpia força, recuperar la confiança i tornar a creure en les pròpies capacitats.
Les sessions d’intel·ligència emocional són espais de seguretat i reconeixement. Espais on les dones poden posar paraules al que han viscut, compartir sense por i començar a construir una nova narrativa sobre si mateixes. Amb el suport de les orientadores laborals, que les acompanyen durant tot l’itinerari, cada dona traça el seu propi itinerari cap a la inserció, amb respecte pel seu ritme i les seves necessitats.
Aquest procés no és fàcil, però és profundament transformador. Quan una dona es reconeix com a valuosa, quan descobreix que no està sola, quan entén que pot tornar a decidir sobre la seva vida, s’activa un potencial enorme de canvi. I aquest canvi no només és personal: és també professional, social i comunitari.
A Dona Un Pas, creiem que cada dona té dret a una segona oportunitat. I sabem que, amb el suport adequat, aquesta oportunitat es converteix en realitat. Per això, treballem cada dia per oferir acompanyament, formació i eines reals per a la seva inserció laboral, perquè la llibertat també passa per tenir un projecte de vida propi i sostenible.
Impulsar aquest programa és apostar per la dignitat, la igualtat i el talent femení.
És creure en el poder de les segones oportunitats.

‘Dona un Pas’ contra la violència masclista
La Fundació Ared, fidel a la seva missió de promoure l’autonomia de les dones en situació d’alta vulnerabilitat que han patit o pateixen violència masclista, va impulsar el programa d’inserció Dona Un Pas.
Dona un Pas és un programa d’acompanyament a la inserció laboral de dones que han viscut episodis de violència masclista, centrat en diversos aspectes fonamentals per a la recuperació i reinserció laboral de les participants com són el seu apoderament, l’augment de la seva autoestima i el reforç de la seva seguretat personal, entre d’altres.
El programa es fonamenta en l’abordatge integral de la violència masclista, amb itineraris flexibles i personalitzats que treballen tres grans àrees de continguts: la intel·ligència emocional, la salut i el benestar i tallers laborals.

Marta Jornet
Referent de Benestar Emocional i Autoconeixement – Fundació Ared