Actes

“8 de Març, Dia Internacional de la Dona Treballadora: oportunitats, inserció, passió”

Ahir, 8 de març, la Fundació Ared va retre homenatge a les més de 2.500 dones privades de llibertat que, gràcies a la xarxa de solidaritat social, han aconseguit traçar un nou camí cap a la inserció social i laboral.

L’acte principal de la jornada es va viure al pati del Centre Penitenciari Wad Ras al barri del Poble Nou de Barcelona, ​​lloc que va veure néixer l’entitat fa 24 anys. Més de 125 valentes dones, actualment internes al centre i una vintena de persones voluntàries van gaudir d’una jornada amb un lema comú: “d’aquí es surt”.

Així mateix, va tenir lloc el lliurament dels IV Premis Fundació Ared al CP Wad Ras i al CP Brians I. Uns premis que volen reconèixer l’esforç, la sensibilitat i la superació de les dones privades de llibertat i oferir un homenatge a les 5 internes que van fundar al costat de Teresa Rodríguez l’Associació Ared (Associació per a la Reinserció de Dones): Carmen, Maribel, Maria Jesús, Maria del Mar i Maria Josep.

Destaquem la col·laboració de Quirónsalud que, des del seu departament de RSC, han mostrat el seu suport i han decidit apostar pel futur d’aquestes dones patrocinant per primer any els Premis Fundació Ared, agraïm així mateix la seva presència i la seva sensibilitat durant l’acte de lliurament a Wad Ras.

I finalment, el moment més dolç el vàrem viure durant el lliurament a Ared d’unes polseres de llaminadura realitzades pels alumnes de la Universitat Internacional de Catalunya, amb motiu del #UICSocialDay, organitzat per la mateixa Universitat i Miaportacion.org.
Seguim creant consciència de la importància de defensar, entre tots, la igualtat de gènere i els drets laborals de les dones.
Visca les dones lluitadores!