Actes

8M 2021: Un regal molt especial de Fundació Ared per al Centre Penitenciari de Brians

FUNDACIÓ ARED I EL CENTRE PENITENCIARI BRIANS 1 UNIDES EN EL DIA INTERNACIONAL DE LA DONA

Un any més, Fundació Ared està present al Centre Penitenciari Brians 1 per commemorar el Dia Internacional de la Dona. Enguany, i a causa de les restriccions que marca la pandèmia, duem a terme aquesta celebració a través d’una acció inèdita, i amb l’objectiu de sumar esforços i enfortir vincles en favor de les dones privades de llibertat.

Avui, dia 8 de Març, Judit Mascó, presidenta de Fundació Ared i en representació de l’entitat, lliurarà al Centre Penitenciari de Brians 1 un regal molt especial: les cortines que han confeccionat les alumnes del curs formatiu tèxtil de La Llavor, especialment elaborades per al Centre Penitenciari de Brians 1, i en col.laboració de  Kave Home, empresa textil gironina.

L’elaboració d’aquestes cortines és un projecte integratiu de sinergies entre Brians 1 i Fundació Ared, amb l’objectiu de millorar les condicions d’habitatge de les dones privades de llibertat del centre, en una acció conscient, inclusiva i participativa. Les alumnes, provinents, majoritàriament, dels Centres Penitenciaris de Brians 1 i Wad Rass, i que integren el curs de  formació prelaboral en confecció de La Lavor, han estat les responsables de crear aquestes cortines.

El taller prelaboral de La Llavor, té per objectiu capacitar a dones en situació d’alt risc d’exclusió social, majoritàriament dones privades de llibertat, a través de nous coneixements i tècniques laborals que les doti de major autonomia personal i els hi faciliti  un nou futur un cop surtin del centre penitenciari.

Fundació Ared neix el 8 de març d’ara  fa 27 anys al Centre Penitenciari per a Dones de Barcelona, Wad-Rass, fruit de la iniciativa de cinc dones privades de llibertat i alumnes d’un curs de confecció, per tal de formar-se i poder tenir accés a una nova oportunitat de vida un cop sortissin de Wad-Rass.

L’acció que avui duem a terme és el recull de l’essència de Fundació Ared: Dona, Formació i Inserció Sociolaboral. Tres eixos vertebrats que fan possible l’ apoderament femení cap a una vida pròpia i digna.

Volem fer especial menció a l’empresa col·laboradora Kave Home, marca de disseny de mobles i decoració, que gràcies a la seva confiança i fruit d’una filosofia de treball alineada amb l’entitat promovent la capacitat i l’apoderament de la dona, ha fet possible aquesta acció aportant el finançament dels teixits.

Per un món just, digne i lliure per a totes, seguim!

#SomAred #8M2021