ActesActualitat

La Nit d’Ared 2022, una nit màgica i solidaria

Un any més, la Fundació Ared organitza la Nit d’Ared per a celebrar que la inserció social i laboral de les persones en situació de vulnerabilitat és possible.

La Nit d’Ared és un acte benèfic que se celebra anualment amb l’objectiu de garantir la continuïtat dels programes d’acompanyament a persones en risc d’exclusió social que duu a terme l’entitat.

Enguany hem escollit un espai emblemàtic de la ciutat de Barcelona, com és l’antic centre penitenciari de La Model, un entorn idoni per a reivindicar que una altra presó és possible, recordant també els orígens de la Fundació Ared lligats al centre penitenciari de Wad Ras.

La vetllada va comptar amb la periodista Elisenda Roca com a conductora de l’acte i amb la participació de Faustino Garcia Zapico i Begoña Longoria impulsors del model alternatiu d’intervenció educativa en el context penitenciari, que fa realitat la frase “una altre presó és possible”.

Segons Judit Mascó, la nostra presidenta “Les presons estan pensades per homes, en elles es reprodueix el món masclista en el que vivim”. A Ared considerem que el sistema penitenciari actual està basat en un codi penal molt punitiu que el converteix en un dels més obsolets d’Europa. Com entitat volem demostrar que existeixen altres alternatives per a la reinserció de les dones privades de llibertat i per això és necessari crear espais de formació i acompanyament on no se les jutgi i que els permetin trobar feina.

Més de 230 persones van apropar-se a celebrar els èxits de la Fundació Ared durant aquesta nit màgica en la que es van recaudar 37.000€ per part d’altres entitats, empreses i particulars vinculats i sensibilitzats amb la causa.

Com sempre, l’experiència gastronòmica inclusiva va ser conduïda pel Catering Ared, el servei de restauració de la Fundació que des de 2006 que  elabora dia a dia propostes culinàries creatives, sanes i equilibrades amb productes de proximitat i elevada qualitat.

A La Fundació Ared creiem en les noves oportunitats i durant 28 anys, hem atès més de 14.000 persones, 4.100 de les quals han trobat feina a la ciutat de Barcelona i a la seva àrea metropolitana.

Més informació sobre La Nit d’Ared: https://www.thenewbarcelonapost.com/ared-reivindica-que-otra-carcel-es-posible-para-las-mujeres/