Actes

Premis Fundació Ared 2017

8 març 2017: una jornada plena d’emoció i contrastos.

El passat 8 de març, vàrem celebrar el vint-i-tresè aniversari de la Fundació Ared, l’onzè aniversari de Salta Empresa d’Inserció i, per descomptat, el Dia Internacional de la Dona Treballadora, amb la nostra tradicional “festa major” en els patis dels centres penitenciaris de Dones de Barcelona i Brians 1.

La imatge més emotiva del dia va ser el lliurament de la Tercera edició del Premi Fundació Ared, que un any més ens va tornar a eriçar la pell.

Algunes dones vestides de negre per acompanyar el dolor i la indignació que ens dóna no poder dir “prou” a la violència masclista; altres vestides de colors de festa i pentinades per a l’ocasió, totes elles al voltant de les taules assaborint l’exquisit càtering donat per Dona i Presó i elaborat i servit voluntàriament per Salta, Empresa d’Inserció i Fundació Ared.

A Brians, l’acompanyament del Sr. Amand Calderó en un dia de festa al voltant d’una paella a l’aire lliure, la decoració i el bon clima de companyonia, música i balls, els somriures dels professionals i la disponibilitat de la Direcció, va ser emocionant.

Sens dubte, els moments que queden gravats en el més profund i per sempre, són aquells on màgicament es fa un silenci absolut en el lliurament del Premi Fundació Ared a sis dones privades de llibertat de cada Centre Penitenciari. Les respectives juntes de tractament són les responsables de trobar entre centenars de dones a algunes d’elles que destaquin com a treballadores, emprenedores, bones companyes, lideratge positiu, transparència i sinceritat, i amb capacitat de superació.

Felicitats!! Enhorabona per la vostra paciència, per la vostra entrega, per ajudar-vos cada dia a superar els moments més crítics, per la llibertat de la qual no esteu privades i exerciu amb tant sentit de l’humor, per ajudar-vos entre vosaltres, per fer del vostre temps a la presó una oportunitat per mostrar la grandesa del vostre interior.

Seguim treballant juntes, recordeu sempre que no esteu soles!