Sense categoria

Fundació Ared i Period Spain ens unim per posar fi a la pobresa menstrual

Sabies que la capacitat econòmica de cada dona defineix el seu nivell d’higiene menstrual

1 de cada 5 dones a Espanya viu en condicions de risc de pobresa

1 de cada 5 dones pateix pobresa menstrual

Però… què és pobresa menstrual

La pobresa menstrual és la derivada de la pobresa econòmica i significa no tenir els recursos econòmics necessaris per a viure la menstruació en les condicions higièniques necessàries. Vol dir haver de triar entre comprar arròs o comprar compreses i haver de recórrer a mètodes antihigiènics per a gestionar la menstruació.

Per aquest motiu, Fundació Ared ens hem unit amb Period Spai amb l’objectiu d’erradicar la pobresa menstrual #StopPobrezaMenstrual

Period és una organització internacional sense ànim de lucre impulsada per joves que lluiten per acabar amb la pobresa i el estigma menstrual a través del servei, l’educació i l’activisme.

Necessitem impulsar un canvi legislatiu per a aconseguir un canvi sistèmic, que tindrà un impacte a gran escala

Les accions que es proposen tenen com a propòsit aquest objectiu: ACONSEGUIR UN CANVI LEGISLATIU PER REDUIR LA PROBESA MENSTRUAL… els productes d’higiene femenina no  poden ser LUXE sinó un DRET a l’abast de totes les dones.

Les accions es fonamenten en 3 pilars:

SERVEI:  Repartiment de productes d’higiene menstrual a les dones que ho necessiten.

EDUCACIÓ: distribució de contingut educatiu per a una educació menstrual digna.

ACTIVISME: impulsant un canvi sistèmic a la política i la legislació per aconseguit l’equitat menstrual.

Per on comencem?

1. Traient de la pobresa menstrual a 700 dones a través de la distribució gratuïta de productes menstruals
  1. Formant a 700 dones en educació menstrual, incrementant l’autoconeixement del seu cos i cicle menstrual.
  1. Capacitant les organitzacions socials pioneres en la reinserció social de dones en risc d’ exclusió social en educació menstrual a través de la formació al seu personal tècnic.
  1. Elaborant un model d’incidència pública, municipal o autonòmica, per a  la erradicació de la pobresa i l’ estigma menstrual amb dades estadístiques objectives.

Fundació Ared ha estat triada com  a una de les principals entitats per formar part d’aquest projecte.  Ens hem compromès a què els diferents serveis de PERIOD arribin a unes 150- 200 dones.

Però per aconseguir canvis reals a llarg termini necessiten el canvi legislatiu. Tu també et pots sumar al repte i ens pots ajudar a fer possible aquest canvi:

• Fent soroll a les xarxes socials per tal de donar  visibilitat i que el nostre missatge arribi molt lluny: #StopPobrezaMenstrual.
  • Fent una donació al projecte #StopPobrezaMenstrual per a paliar la pobresa menstrual que pateixen 500 dones a la ciutat de Barcelona:

Fundació Ared és una de les entitats col·laboradores en aquest projecte juntament amb Sant Joan de Déu Serveis Socials BCN, Fundació Surt, Lola no estás Sola, Fundació Teresa Gallifa i l’Associació Drets Sexuals i Reproductius.

Per a més informació, segueix a @period.spain en el seu Instagram.

Articles relacionats