Sense categoria

Relleu Direcció General de la Fundació Ared i Salta

Estimades i estimats amigues i amics d’Ared:

En la Memòria d’Activitats del 2015 vam publicar aquesta fotografia. Volíem posar-li cara al repte que ens proposàvem assolir en el període 2016-2020: “Continuïtat en el lideratge transformador de l’entitat vetllant per un relleu generacional que aporti innovació i recreació dels valors que la sustenten”

Veient i sentint la cura i la dedicació que necessitaria la concreció d’aquest repte, ens vam proposar fer-ho de la mà de quatre valors inspiradors que ens identifiquen: “sense presses”, “amb calma”, “amb delicadesa” i “amb agraïment”. Reflexió que realitzem acompanyats per experts, en tots els nivells de l’entitat.

Ens hem dedicat un any sencer a prendre major consciència de la missió fundacional d’Ared/Salta. Hem mirat amb objectivitat tant el model d’organització, com el model de governança i l’estil de Direcció general de l’equip de professionals, així com al context canviant en el que l’hem anat construint. I en l’horitzó, la visió de cap a on volem portar-la en els propers anys.

En el primer quadrimestre del 2018, amb data dimarts 10 d’abril, començarem a fer realitat part d’aquest repte tan engrescador amb la presa de possessió de la Nova directora general de l’organització, Pepa Morató.

A partir d’aquesta data, i fent-li tot el lloc possible a Pepa, treballaré en la direcció del Projecte “La Llavor”. Esperançador projecte, al qual vam donar vida amb les Salesianes fa 9 anys i que, a dia d’avui, ha ofert descans i seguretat a moltes persones, per reprendre el camí de la inserció laboral i la integració social. I sense dubtar-ho ni un moment, col·laboraré en tot allò que Pepa em necessiti.

Després de 18 anys d’implicació en la construcció d’Ared, que és el mateix que dir 18 anys d’acompanyament a les persones que ens necessiten per enfortir les seves històries de vida i aconseguir els màxims nivells d’autonomia possibles, (ara sí que parlaré en primera persona del singular) em brolla la paraula que mai sobra: gràcies !, milers de gràcies! i – com deia la mare- ‘milions de gràcies!

Vaig arribar a Catalunya fa 20 anys, com “un regal” (paraula inspiradora de tota la meva trajectòria personal i professional en l’estimada Ared). Tant de bo el sentit de “regal per als altres” s’hagi fet realitat al llarg de tants anys. Eestic convençuda que Pepa Morató, continuarà aquesta manera de ser i estar per a tots nosaltres un dels regals que estàvem necessitant.

Milions de gràcies a tots i cadascun de vosaltres, amics d’Ared, per tot el suport que han significat en el nostre humil, laboriós, constant i insubstituïble compromís, per formar part de la XARXA humana que esmorteïm el cop de l’exclusió i la pobresa i facilitem el “SALT” cap a una vida autònoma. Portem la nostra raó de ser en el nom: ser XARXA per acompanyar “SALTAR”.

En pròxima ocasions, els anirem comunicant altres relleus, altres canvis que s’aniran produint al llarg d’aquest any, amb l’únic objectiu de construir una Ared/Salta cada dia més belles que sàpiguen donar les millors respostes a les persones que ens necessitin.

Fantàstica ocasió per donar-nos mútuament les gràcies, els uns als altres, tots cap a tots. I és el mateix agraïment el que em regala la força per viure un “adéu” amb la pau interior d’haver fet el millor que he pogut/sabut fer-ho.

Estimada Teresa: gràcies per haver dipositat la totalitat de la confiança en la meva persona.

Benvolguts companys del Patronat: gràcies per governar amb paciència la prestigiosa entitat que avui gaudim.

Estimada Pepa: has arribat com un regal, potser el primer que obre les celebracions del XXV Aniversari d’Ared. Gràcies per la teva il·lusió! Gràcies per continuar col·locant a les dones vulnerables al centre. Gràcies per la teva visió d’Ared com una gran empresa social. Gràcies per deixar-te seduir per la nostra bella missió.

Estimats companys de l’equip, professionals i voluntaris: junts sou el major capital d’Ared. Pepa us cuidarà com el tresor que sou per a l’entitat.

Benvolguts alumnes i treballadors de Salta: sou un exemple de superació: la raó de ser de tots els nostres esforços. Els estimo molt i, al principi, els trobaré a faltar.

Un intens gràcies que us abraci a tots!
Ha estat una experiència meravellosa!