Programes

IX Convocatòria Anual d’Ajudes a Projectes Socials de Fundación Mutua Madrileña

Fundació Ared beneficiària de la IX Convocatòria Anual d’Ajudes a Projectes Socials de Fundación Mutua Madrileña.

El Programa d’Integració Sociolaboral adreçat a dones víctimes de violència de Gènere de la Fundació Ared ha estat escollit com una de les 36 iniciatives socials beneficiàries de la IX Convocatòria Anual d’Ajudes a Projectes Socials de Fundación Mutua Madrileña, d’entre més de 800 candidatures presentades.

El context de pandèmia en què vivim ha evidenciat i potenciat la situació de les dones víctimes de la violència masclista. Durant el 2020, a Catalunya es van registrar, en el primer trimestre del l’any, 2.871 denúncies per violència masclista, amb un total de set dones víctimes mortals a finals d’any. Segons dades del Ministerio de Igualdad, fins el 6 d’agost de 2020, del total de víctimes per violència de gènere a l’Estat Espanyol, el 80,8% d’elles no havien presentat denúncia prèvia. Aquests indicadors de desigualtat posen de manifest la persistència d’un problema seriós de discriminació.

Mitjançant el Programa d’Integració Sociolaboral adreçat a dones víctimes de violència de Gènere de la Fundació Ared, a què Fundación Mutua Madrileña s’ha sumat amb l’atorgament de 20.000 € per al seu desenvolupament, volem afavorir l’apoderament, la inclusió social i la incorporació laboral de dones víctimes de violència de gènere, com a camí per a una vida digna, pròpia i independent. Les dones víctimes de violència masclista solen patir un quadre simptomàtic compost per diverses afeccions psicològiques que suposa una reducció de les seves capacitats, recursos humans i una disminució de les seves oportunitats. Per això, a través d’aquest projecte, generem les estructures de suport necessàries, d’acompanyament, d’apoderament i d’inserció laboral que els permetin sortir de la situació de violència que pateixen o, dels trastorns que els ha provocat el fet d’haver viscut episodis de violència.

La finalitat del programa és dotar les dones beneficiàries de competències, habilitats i recursos per aconseguir la seva integració social a través de la seva incorporació a el mercat de treball i, així, tenir accés a una vida pròpia i lliure d’agressions.

La Convocatòria d’Ajudes a Projectes Socials que impulsa Fundación Mutua Madrileña des de l’any 2012, està destinada a promoure projectes que tenen com a objectiu millorar la vida de diversos col·lectius vulnerables.

Els projectes beneficiaris es centren en les sis categories habituals que inclou la convocatòria i que giren entorn a millorar l’ocupabilitat de persones amb discapacitat, la lluita contra la violència de gènere, la integració laboral de joves en risc d’exclusió social, l’ajuda a la infància, la cooperació a el desenvolupament i la innovació social. Com a excepció, enguany la convocatòria ha inclòs una nova categoria per donar resposta a les seqüeles socials i econòmiques generades per la Covid-19 en persones sense llar, gent gran i famílies en situació de vulnerabilitat.

Sobre la IX Convocatòria Anual d’Ajudes a Projectes Socials

Fundación Mutua Madrileña, a través de la IX Convocatòria Anual d’Ajudes a Projectes Socials, ha concedit en total un milió d’euros en ajudes a 36 projectes d’entitats sense ànim de lucre. Totes les iniciatives beneficiàries estan encaminades a millorar la qualitat de vida de diversos col·lectius vulnerables, dins i fora d’Espanya, i tindran un impacte positiu directe en més de 22.000 persones.

Des de Fundació Ared, volem agrair a Fundación Mutua Madrileña el seu ferm compromís i suport a una societat més justa, digna i solidària per a tots i totes. Moltes gràcies per creure en el nostre treball i en un futur lliure d’agressions.

Saber més sobre la resolució de les ajudes:
ttps://www.fundacionmutua.es/actualidad/noticias/convocatoria-ayudas-sociales-2020-resolucion/