Formació

Atenció Sociosanitària a persones dependents: una feina imprescindible avui i durant tot l’any

Història i testimoni de la Silvia Història i testimoni de la Estela R

A Fundació Ared cada any formem i acompanyem a la inserció laboral a una mitja de 60 persones en l’àmbit de l’Atenció Sociosanitària a persones dependents en Institucions Socials.

Es tracta d’una professió vocacional, feminitzada i poc reconeguda quant a les condicions laborals que la regulen. Les jornades laborals acostumen a ser molt llargues, les tasques dutes a terme comporten una gran responsabilitat i, en la majoria dels casos, el seu salari apenes arriba al Salari Mínim Interprofessional (SMI).

Tot i així, el compromís i la recerca d’oportunitats laborals de les nostres dones fa que, en les situacions més adverses i impredictibles, trobin l’ocasió per a tornar al mercat laboral de la manera més humana oferint les competències que han anat adquirint durant la formació per a atendre i cuidar als qui més ho necessiten i, d’alguna manera, retornar la gratitud i el compromís que les ha portat a sortir de situacions personals i econòmiques molt complexes.

En plena crisi sanitària per la COVID-19, no deixem de rebre el testimoni d’algunes d’aquestes dones, que alcen la veu per a donar les gràcies, per a demanar consell, per a desfogar-se quan la situació els supera o per a demanar que es millorin les seves condicions laborals una vegada hagi passat aquesta situació, ja que la seva feina és molt important durant aquesta crisi però també ho és durant la resta de l’any.

A Fundació Ared, volem fer d’altaveu d’aquestes dones i de la seva reivindicació, doncs també és la nostra: oportunitats laborals justes i dignes per a tothom. A continuació, compartim el testimoni de quatre dones valentes, humanes, agraïdes. Quatre dones lluitadores que busquen una oportunitat en temps de crisi.

Testimoni d’Amparo H.

“Fui  estudiante de la Fundación Ared, en  la cual aprendí el verdadero valor de esta hermosa profesión: Gerocultora. En el lugar donde trabajo hemos tomado todos los protocolos de higiene y cuarentena para nuestros usuarios, lo cual hoy me enorgullece. En la residencia donde trabajo hasta el momento no hay ningún usuario infectado y no lo habrá si seguimos como vamos, todos a uno: proteger y cuidar a nuestros usuarios. No es fácil hacer todo el protocolo de higiene pero tampoco es imposible. Con amor, responsabilidad y disciplina todo se puede lograr, incluso ganarle la batalla a la COVID-19. Vamos, ¡podemos!” Amparo H.

Testimoni de W.M. Romero:

“Soy Gerocultora y en estos momentos de crisis sanitaria estoy trabajando por y para personas que nos necesitan más que nunca al ser los más vulnerables en este caso, ¡nuestros mayores! Esperamos que nuestro trabajo sea valorado y que nos den una mejor condición laboral y el trato digno que merecemos.” W.M. Romero.

Coneix més:

Història i testimoni de la Silvia

Història i testimoni de l’Estela

Articles relacionats